How Do You Spell…?

4 years ago

If you teach a foreign language to young learners, chances are you have already held a spelling bee at least…

Eu recomendo – Why Own It! ?

4 years ago

OWN IT! is a four-book level series published by Cambridge University Press in 2020. isThe fourth book of the series,…

Approaching the past: what approaches from the 70s still bring to the table

4 years ago

Many teachers of English as a Foreign Language have probably been in this situation: in a training course, a course…

Overview: Inclusion in perspective

4 years ago

According to Global Diversity Practice (GDP@globaldiversitypractice.com), “inclusion is an organizational effort and practices in which different groups or individuals having…

Disal Indica – Inglês de Rua: American Slang

4 years ago

É comum ouvir alunos de inglês dizerem que passam anos a fio se dedicando ao aprendizado do idioma e que…

Slang – Fixed Expressions

4 years ago

HOT UNDER THE COLLARIRRITADO, ZANGADO; P. DA VIDA He got really hot under the collarEle se irritou muito.Ao pé da…

Como tornar o aprendizado de Inglês mais significativo?

4 years ago

Essa pergunta tem norteado, não só nossas práticas, mas também a escolha de parcerias de sucesso no ambiente escolar. Pensando…

Dicionário e prática de false friends: 365 False Friends

4 years ago

Qualquer pessoa que vê o nome de Amadeu Marques como um dos coautores de um dicionário bilíngue inglês-português já aumenta…

Interview – Jack Scholes

4 years ago

Vinicius Nobre: Jack, you have worn many different hats throughout your incredible career, contributing to the ELT community in Brazil…

Busting three myths about bilingualism: how to know and avoid them

4 years ago

In 2020, the creation of the Brazilian Bilingual Curriculum has crowned years of research and hard work to implement a…